Assessments strategies that promote engaged learning in STEM
Relatrice: Claudia de Grandi, University of Utah
Data e ora: giovedì 17 marzo ore 15.00
Zoom link:
https://utah.zoom.us/j/94051338743
Passcode: 17marzo
Educational research shows correlation between students’ learning gains and formative assessment. Active learning techniques in STEM have been proven to produce better learning outcomes. I will argue for the need to shift from a traditional instructor-centered approach to an interactive student-centered course structure which offers continuous opportunities for formative feedback. I will provide concrete examples of assessment approaches in STEM that build collaboration among students and instructors, increase student self-efficacy, and hence help students achieve content mastery.
Claudia de Grandi ha studiato a Milano, e si è formata durante il suo PhD e post-doc, all'università di Boston e poi a Yale, come fisica teorica della materia condensata. Dal 2018, de Grandi è Assistant Professor (Lecturer) of Educational Practice all'Università dello Utah, US. Da diversi anni i suoi interessi principali di ricerca riguardano soprattutto la didattica della fisica. Il seminario è rivolto a tutti i docenti dei nostri corsi di laurea, e sarà una importante occasione di formazione.
Seminario online Assessments strategies that promote engaged learning in STEM
Ultimo aggiornamento 9 Marzo 2022